Ö Nordic Things – Ispirato a una storia vera.
Ö is the last letter in the swedish alphabet and also the word for ”island”, a land mass completely surrounded by water. It’s an area separated from the mainland, but still part of it.
Ö Nordic Things is a design shop with an all through Scandinavian perspective that keep a handpicked collection of small furniture and lifestyle products of simple nature.
Ö Nordic Home is a design studio that creates contemporary spaces with a nostalgic touch.
Ö Nordic Made is small collection of self produced objects with function for the soul.
We provide different kind of services to share scandinavian mood and aesthetics such as:
– homestyling
– interior design
– visual organization
– brand identity and creative guidelines
– color consultancy
– creative consultancy
– maybe sometimes events
We’re able offer all theese services as we have a network of craftsmen and consultants such as architects, photografers, decorators and graphics designers.
Ö Nordic Things is a small space with a Scandinavian perspective as well as Maria’s survival strategy.
She’s an interior designer that works mainly with creating narrative ambients, styling and creative consultancy.
She grew up in Sweden with a swedish mother and a greek father (yes, it is confusing) moved to Italy, forgot to leave and started to develop an uncontainable homesickness that gradually transformed into picking out scandianavian design to bring home a bit closer.
Ö è l’ultima lettera dell’alfabeto svedese e anche la parola per “isola”, una massa di terra completamente circondata dall’acqua. È un’area separata dalla terraferma, ma che ne fa ancora parte.
Ö Nordic Things è un negozio di design che propone una selezione di arredi, complementi e oggetti di stile di vita con una prospettiva scandinava.
Ö Nordic Home è uno studio di design che crea spazi contemporanei con un tocco nostalgico.
Ö Nordic Made è una piccola collezione di oggetti autoprodotti con funzione per l’anima.
Offriamo diversi tipi di servizi per condividere l’atmosfera e l’estetica scandinava come:
– homestyling
– interior design
– organizzazione visiva
– identità del brand e linee guida creative
– consulenza di colore
– consulenza creativa
– forse a volte eventi
Siamo in grado di offrire tutti questi servizi poiché disponiamo di una rete di artigiani e consulenti come architetti, fotografi, decoratori e grafici.
Ö Nordic Things è uno piccolo spazio con prospettiva scandinava nonchè la strategia di sopravivenza di Maria, interior designer che si occupa principalmente della creazione di ambienti narrativi e identità visive, ma anche di consulenza stilistica e creativa.
È cresciuta in Svezia con una madre svedese e un padre greco (sì, è confuso), si è trasferita in Italia, e poi si è dimenticata di partire. Puó succedere. Ha iniziato a sviluppare un’incontenibile nostalgia di casa che gradualmente si è trasformata selzionare design scandinavo per avvicinare un pó casa.
Nulla di piú.